Semi-overheid en non-profit (selectie)

 

Onderstaand treft u een selectie van beschikbare zelfstandige professionals met (management-)ervaring binnen de semi-overheid en non-profit organisaties.

Dit overzicht wordt verstrekt in het volgende formaat.

 

kenmerk

typering van de professional

geslacht

geboortejaar

woonplaats

beknopt ervaringsoverzicht van de professional

 

Indien u nadere gegevens over een bepaalde professional wenst, hoeft u slechts een e-mail aan info@offsite.nl te sturen met vermelding van het kenmerk van de professional. Omgaand ontvangt u dan een uitgebreid CV.

Wanneer het kenmerk van de professional onderstreept is krijgt u een uitgebreid CV te zien via een muisklik op het kenmerk.

 

 

f 1652a

(interim) manager / consultant binnen (semi-)overheid

man

1966

Berkel en Rodenrijs

 

2007               zelfstandig interim-manager en consultant

2005 – 2007   hoofd directie Informatie, Financiën en Services bij DSO gemeente Den Haag

2003 – 2005   interim directeur financiën & hoofd afdeling planning & control bij gemeente Den Haag

1997 – 2003   business unit manager hybride sector bij Berenschot Interim Management

1997 – 2003   interim project- & schaduwmanager.

                       Voorbeelden van opdrachten:

                       - coördinator ‘planning en verantwoording’ bij Raad voor de rechtspraak

                       - extern adviseur bij Rechtbank Den Haag

                       - projectmanager bij Agentschap Keuringdienst van Waren

                       - projectmanager bij Raad voor de Rechtspraak

                       - hoofd financiële en bedrijfseconomische zeken bij ID Lelystad

                       - adviseur t.b.v. directie ID-Lelystad en Raad van Bestuur DLO Wageningen

                       - projectmanager bij Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn, Utrecht

                       - onderzoeker bij Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties

                       - financieel adviseur bij AB-DLO, Dienst Landbouwkundig Onderzoek, Wageningen

                       - hoofd financiën, bedrijfseconomie en inkoop bij Dienst Landbouwkundig Onderzoek

                       - project- en procesmanager bij Ministerie van Buitenlandse Zaken, Den Haag

1995 – 1997   controller & adviseur zorgsector bij Ministerie van VWS

1992 – 1995   accountmanager bij Ministerie van VWS

1985 – 1992   medewerker marktonderzoek/marketing bij Rotterdamse Elektrische Tram

1990 – 1991   stagiair bij Inspectie der Rijksfinanciën bij Ministerie van Financiën

 

 

f 0016a

manager binnen overheids-,  welzijns- en (jeugd)zorgorganisaties

vrouw

1955

Amsterdam

 

2007                afdelingsmanager Economie en Wonen bij gemeente Almere

2006 – 2007    projectmanager subsidie-systematiek bij gemeente Velsen

2006                regiomanager jeugdbescherming William Schrikker Groep

2003 – 2004    hoofd bedrijfsbureau afdeling Zorg, Welzijn en Cultuur bij provincie Noord-Holland

2001 – 2006    hoofd Welzijn en Jeugdzorg bij provincie Noord-Holland

1997 – 2001    hoofd Klantenservice, afdeling Automatisering bij een provincie

1989 – 1997    projectleider ICT bij verschillende bedrijfsonderdelen van een provincie

 

 

f 2731

manager (welzijnszorg)

man

1953

Wormer

 

2000 – 2005    landelijk manager opvang en wonen in gezinsverband bij Opbouw Ambulant cq. Nidos

1998 – 2000    regiomanager bij Opbouw Ambulant cq. Nidos

1994 – 1998    hoofd hulpverlening bij Welzijn Noord Utrecht

1993                directielid AMW te Utrecht (leidinggevend aan MT)

1990 – 1992    team coördinator / lid management team bij AMW te Utrecht

1989                project coördinator bij AMW te Utrecht

 

 

f 2401

ICT manager / directeur

man

1960

IJsselstein

 

1997 – heden  zelfstandige

                        -   plaatsvervangend directeur bij NUON

                        -   principal advisor bij CIP Politie

                        -   plaatsvervangend concern directeur bij het UWV

                        -   programma manager bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat

                        -   general manager / algemeen directeur bij CTG

                        -   directeur / verandermanager bij Foto-Filmstudios

1995 – 1997    informatie- / change manager bij NUTS – Ohra

1995                directeur overheid bij Ordina

1995                principal information services bij Unisys Nederland

1992 – 1994    hoofd stafdienst / i-beheer bij het Ministerie van Justitie

 

 

f 0701

controller / manager bedrijfsvoering

man

1953

Heerhugowaard

 

2004 – heden  controller / hoofd beleid en belastingen bij de gemeente Diemen

2004                manager bedrijfsvoering a.i. bij Stichting IJlanden

2003 – 2004    manager bedrijfsvoering bij Stichting AGO (zorginstelling)

2001 – 2003    hoofd financieel economische zaken bij het ROC Horizon College

1999 – 2001    manager bedrijfsvoering / Controller bij het Nederlandse Rode Kruis te Den Haag

1992 – 1999    controller / sectorhoofd bedrijfsvoering bij de gemeente Alkmaar

1980 – 1992    diverse management- en staffuncties bij de ING Bank te Amsterdam

 

 

f 1314

manager P&O

vrouw

1953

Den Haag

 

1999 – 2006   zelfstandige interim projecten

                        -   projectleider bedenkingen bij Bemensing van de te vormen Dienst Werk en Inkomen

                        -   waarnemend hoofd P&O bij de Rijksgebouwendienst te Den Haag

                        -   klantenteammanager / accountmanager bij de Arbo Unie te Rotterdam

                        -   interim hoofd P&O bij de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid te Rotterdam

                        -   interim projectleider bij de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid te Rotterdam

                        -   interim HRM adviseur bij een truckwagencentrum in de Randstad

1991 – 1999    hoofd P&O bij de Stichting Zorginstellingen te Rijswijk (totaal 880 personeelsleden)

1988 – 1991    personeelsfunctionaris bij het Rudolf Steiner Verpleeg- en Therapiehuis te Den Haag

 

 

f 1013

interim-manager / adviseur (non-profit organisaties)

man

1955

Haarlem

 

2004             interim controller non-profit juridische organisatie

2003             ondersteuning verzelfstandigingstraject overheidsorganisatie, leidend tot oprichting NV

2002 – 2003 ondersteuning fusietraject van groene organisaties 

1998 – 2002 hoofd stafafdeling / intern adviseur bij non-profit organisatie natuurbeheer

1991 – 1998 chef de bureau / directiesecretaris bij non-profit organisatie voor rechtshulp

1986 – 1991 medewerker beleidsbureau welzijn / sociaal-cultureel werk bij een gemeentelijke overheid

 

 

f 7072

ervaren interim-manager in de bouw (bedrijfsleven en overheid)

vrouw

1968

Nunspeet

 

vanaf 1998    zelfstandig projectmanager en adviseur. Voorbeelden van opdrachten:

·          projectleider Interim Kwa­liteitsproject Terminal bij Schiphol

·          procesmanager van 7 verhuisprojecten voor BF Goodrich

·          adviseur europese aanbestedingen voor diverse gemeenten (Arnhem, Leeuwarden, H’meer, ...)

·          accountmanager huisvesting & facilities in bedrijfsverzamelgebouwen bij CWI

·          begeleiding woningbouwstichting bij verschillende fusies

1997 – 1998 coördinator bouwkunde bij Schiphol

1996 – 1997 assistent makelaar bij ERA Admiraal Makelaardij

1995 – 1996 kwaliteitsmanager en plv hoofd algemene zaken bij Hilvest Vastgoedmanagement b.v

1994 – 1995 consultant bij Brian Goedtz Engineers + Consultants b.v. te Leusden

 

 

f 1182

adviseur / interim-manager Arbo

man

1964

Hillegom

 

2003             advisering van HP over processen rond verzuim, preventie, reïntegratie, en bedrijfszorg

2002 – 2003 interne arbodienst opgezet binnen het Erasmus Medisch Centrum

2001             business unit opgezet bij PinkRoccade tbv diensten casemanagement en volgsystemen

2000             business unit bij PinkRoccade opgezet voor arbo- en reïntegratiedienstverlening

1998 – 2003 MetaPlan sessies gegeven bij GAK, ABP en Ministerie van VROM

1998 – 2000 business unit Werkloosheidswet bij ASZ gestroomlijnd en commercieel gemaakt

1996 – 1998 unitmanager Sociale Zekerheid bij IP / Informatica Projectgroep

 

 

f 0078

(interim-)manager / adviseur

man

1947

Amsterdam

 

2004 – 2005 interim-manager bij geneeskundige faculteit AMC/UvA

2003 – 2004 procesbegeleiding en coaching bij FNV Horecabond

1995 – 2003 hoofd Communicatie bij de Vakcentrale FNV

1991 – 1995 directiesecretaris bij FNV

1980 – 1991 beleidsmedewerker bij FNV

1975 – 1980 docent economie, arbeidsverhoudingen en personeelswerk aan Haagse Sociale Academie

1969 – 1974 directeur/uitgever onderzoekstijdschrift (oplage 3500) over derde wereld

 

 

f 9020

interim manager gemeenten en andere (semi-)overheden

man

1951

 

 

1994 – heden  management functies als interim manager

                        -   interim hoofd P&O bij De Zijl Bedrijven te Leiden

                        -   interim hoofd afdeling beheer en ontwikkeling bij woningcorporatie EMM te Zandvoort

                        -   voorzitter adviesraad opleidingsbeleid gemeenteambtenaren van het VNG

                        -   interim gemeente secretaris te Oss

                        -   interim hoofd centraal technisch onderhoud bij de gemeente Utrecht

                        -   interim directeur Stichting Samenlevingsopbouw Noordrand te Rotterdam

1994 – heden  zelfstandig adviseur

                        -   voorzitter van de plaatsings- en bezwarencommissie gemeente Almere

                        -   voorzitter plaatsingscommissie De Bilt

                        -   adviseren dS+V in Rotterdam

1993 – 1994    projectleider integrale veiligheid bij de gemeente Utrecht

1990 – 1994    directeur personeel, arbeid en informatie van de gemeente Utrecht

1987 – 1990    hoofd personeel en organisatie van het Gemeente-Energie Bedrijf te Rotterdam

 

 

f 8728

(interim-)manager / projectmanager

man

1965

Groningen / Den Haag

 

2004 – 2005 hoofd management ondersteuning bij RDW

2002 – 2004 diverse opdrachten als zelfstandig interim-manager / adviseur

1998 – 2002 management consultant bij Pink Roccade Public

1994 – 1998 projectmanager bij Arcadis Heidemij Advies

1989 – 1993 projectleider en hoofd adviesgroep bij Tebodin

1986 – 1989 chemicus bij Royal Haskoning

 

 

f 1548

manager / adviseur HRM en organisatie-ontwikkeling

man

1952

Rotterdam

 

2002 – heden  zelfstandig HR interim-manager en adviseur

                        -   chef p&o bij het Korps Politie regio Rotterdam Rijnmond te Rotterdam

                        -   hoofd personeel & formatie bij BWGS te Ridderkerk

                        -   adviseur/trainer ‘Total Performance Scorecard’ bij verschillende organisaties

                        -   adviseur beleidsplan kwaliteitszorg bij St. R.K. Schoolbestuur te Curaçao

                        -   human resource manager bij de Belastingdienst te Apeldoorn

1999 – 2000    manager bij KPMG Management Services

1986 – 1999    business analist bij KLM

1983 – 1986    personeelsfunctionaris bij het Streekziekenhuis Walcheren

1980 – 1983    personeelsfunctionaris bij het Van Dam Bethesda Ziekenhuis

 

 

f 4434

interim manager / adviseur m.n. afvalverwerking en openbaar busvervoer

man

1951

Vianen

 

1998 – heden  zelfstandig interim-manager en managementadviseur

                        -   afvalverwerkingsbedrijven opzetten, inrichten en opstarten bij Midwaste

                        -   sparringpartner van de directie van het Ingenieursbureau bij ONS Groep

                        -   reorganiseren en commercieel beter laten functioneren van de afd. verkoop bij AVR

                        -   opzetten van de nieuwe organisatiestructuur van het afvalverwerkingsbedrijf DAR

                        -   coach en sparringpartner van diverse organisaties in de profit en non proft sector

1992 – 1998    regiomanager Eindhoven van de Hermesgroep

1987 – 1992    hoofd algemene zaken bij Zuidooster te Gennep

1975 – 1987    diverse HRM functies

 

 

f 0108

manager (semi-)overheid

man

1954

Amsterdam

 

2005 – 2006    sector manager maatschappelijke ontwikkeling a.i. bij gemeente Amsterdam Zuidoost

2001 – 2005    regiomanager bij de Sociale Dienst Amsterdam, regio zuidoost

1997 – 2001    districtmanager Delfshaven bij de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Rotter­dam

1989 – 1997    divisie manager verzorging en specialistische thuiszorg bij Thuiszorg Haarlem

1989                chef bureau cultuur, bij Dienst Cultuur Recreatie en Maat­schappelijk Welzijn te Voorburg

1987 – 1989    bureauhoofd bij de Centrale voor Pleegzorg te Den Bosch

 

 

f 2471

interim-manager

man

1946

Kamerik

 

2000 – 2004    zelfstandig interim-manager

                        -   opzet van een detacheringsbedrijf

                        -   opzet van drie kantoren met 100 artsen en arbeidsdeskundigen voor het UWV

1995 – heden  zelfstandig interim-/projectmanager

1994 – 1995    regiomanager Noord- en Oost Nederland bij ZVN Zorgvoorzieningen Nederland

1992 – 1994    regiomanager Oost Nederland bij het GAK/GMD Voorzieningen

1980 – 1993    arbeidsdeskundige bij de Gemeenschappelijke Medische Dienst

 

 

f 0963

interim manager / adviseur (semi-)overheid

man

1963

Heemskerk

 

1997 – heden  zelfstandig interim adviseur

                        -   outsourcing maintenance bij het Amsterdams Historisch Museum

                        -   interim manager bij het Rijksmuseum te Amsterdam (20FTE’s)

                        -   interim manager water beheer bij De Stichtse Rijnlanden (20 FTE’s)

                        -   interim manager technische dienst bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis (45 FTE’s)

                        -   consultant bij de gemeente Zoetermeer (80 FTE’s)

1995 – 1997    areamanager operating bij Maas International (60 FTE’s)

1990 – 1995    manager bij Albert Heyn (40 FTE’s)

 

 

Offsite  |  Oosteinderweg 399  |  1432 BH  Aalsmeer  |  Tel.: 0297 329974  |  Fax: 084 7194652  |  info@offsite.nl  |  www.offsite.nl